Aviators modelflyvere??……. er en forsamling af mennesker der er interesserede i alle former for model flyvning, fra fritflyvning til affyring af modelraketter.??Klubben blev dannet i 1937, så der blev fejret 70 års jubilæum i 2007. Og de sidste 40 år har vi haft adresse i Hesteskoen, Rørdalsvej 149, 9220 Aalborg øst (se kort ).

Vi har et klubhus, hvor der under stævner kan købes lette anretninger og sodavand (også grønne). Derudover er der en asfaltcirkel til afvikling af teamrace-, good year- og speedkonkurrencer i linestyringsregi. Lige ved siden af har vi en bane til stunt- og combatflyvning.

På den anden side af vejen (ca. 200 meter ude af grusvejen) anlagde vi midt i 80’erne en RC-flyveplads, tæt ved fjorden (meget tæt). Der er bygget et læskur så man kan stå i læ, eventuelt med sin model, i tilfælde af det skulle begynde at regne.

I 1997 blev der lavet en off-road bane for el-biler i scala 1:10, den er beliggende lige ved siden af rc-flyvepladsen. Banen var ca. 120 meter lang og havde et køretårn at stå i, for at få et bedre overblik over banen.

Bilbanen er nu nedlagt, og området er siden udvidet til en stor parkflyver flyveplads.
Flyvetider:

Fast klubdag er Onsdag

Der må flyves alle ugens dagen, men følgende tider er de “officielle” klubtider.